TUYUL
SOEDHARMA K.D
Wonten pundi kemawon menawi sampun ngrembag bangsanipun
lelembut mesthi banjur dados jinem. Wonten ing palenggahan lan katambahan dalu
ingkang adem, wonten tiyang ingkang rembugan bab lelembut kangge nundhung raos
resah, raos boten jenjem.
Mas Rofii, Mas Wangsa, lan Mudi saweg jaga dhusun.
Kahananipun tentrem, nanging menawi boten dilakoni mangka kebeneran wonten
ingkang kelangan, dados saged disalahke. Nanging sejatosipun sami wegah.
Dalu-dalu ingkang adem, kedah melek lan ngubengi dhusun. Mas Rofii ingkang
miwiti guneman. Lajeng dipun-sambung kanca-kanca sanes. Guneman babagan
ingon-ingon ingkang dipungadhahi dening griya sebelah kilen. Ngrembag
bangsanipun klenik lan bangsanipun tahyul. Boten nate ngrembag bab gawean
nanging ngrembag tuyul ingkang dipun-lajengaken. Mas Rofii menika sampun
mangertos manwi griya ingkang sebelah kilen gadhah ingon-ongon saking
kandhanipun tiyang estri-estri. Miturut tiyang estri, nalika wonten pasar,
kathah ingkang kelangan arta.
Kandha dilajengaken ngrembag tiyang ingkang dipun-timbali
Mas Guru griyanipun kilen kali, piyambakipun miturut para tiyang nate nyepeng
tuyul. Sedaya namung sami mesem. Saking cariyos bab bocah sekolah ingkang
asring kelangan arta. Boten namung bocah sekolah, nangin sampun kathah
korbanipun. Sampun dangu anggenipun ngrembag bab tuyul. Mas Rofii ingkang
kandha lajeng dipun-celaki dening Madi.
Boten kraos jago sampun kluruk. Sedaya ingkang jaga sami
wangsul. Kahanan adem kang rumasuk njalari balung sami keju liru. Enjangipun
kula boten saged tilem, lajeng mara dhateng griyanipun Mas Guru pitaken bab
tuyul.
Kapetik saka: Bunga
Rampai Sastra Jawa Mutakhir, J.J Ras
Tidak ada komentar:
Posting Komentar